לפרוש כנף: זה לא פרובנס, אלא מושב קטן ברמת הגולן

פורסם ע"י elad stern בתאריך

הכתבה נכתבה על ידי יותם יעקבסון מגלובס 
מי ידע שברמת הגולן מסתתרת חלקת אלוהים קטנה וריחנית של שדות לבנדר, כמו בדרום צרפת,
עם מעיין קטן ליד ויקב סמוך? העונה קצרה ויפה, והיא קורית עכשיו


מרבדי לוונדר סגולים, שאפשר להלך ביניהם ולשאוף עמוק לריאות את הניחוח הייחודי, להתבונן בשורות סדורות של שתילי הצמח היפה ובשלל הפרפרים שנמשכים אל שפע מקורות הצוף של הסגול-סגול הזה. לא, לא בפרובנס, אלא כאן בישראל, במושב כנף, במרומי השיפולים המערביים של רמת הגולן.

המושב הוקם בשנת 1985, ומבתיו נשקפה הכינרת, כמו גם הרי מירון, הארבל, רמות יששכר והתבור. המתיישבים היו חדורי מוטיבציה ליצור יש מאין ולהצליח. מוריס נאמן ז"ל, מדריך חקלאי מטעם החטיבה להתיישבות, שהתלמד בצרפת ונשבה בקסמי המראות והניחוחות של פרובנס, הציע לתושבים לשתול שדות לבנדר כדי להפיק מהם שמן ארומטי ושאר מוצרים.

לפני כארבע שנים החליטו דני ולילך אסרף, ממקימי כנף, לנער את האבק מעל הרעיון הנושן ולהפיח בו רוח חדשה. הם החלו לשתול לבנדר, והפעם גם דאגו להשקייתו. ההצלחה לא איחרה לבוא והם שתלו עוד ועוד שטחים. כיום הם מגדלים שדה לבנדר עצום, 15 דונם גודלו, בדרום הגולן. כל עוד הפריחה בשיאה (מיוני ועד תחילת אוגוסט) החלקה הניסיונית שלהם בסמוך למושב כנף ו"עזיזו - לבנדר בגולן", מרכז המבקרים הקטן שעשוי בטוב טעם רב, פתוחים למבקרים (ללא תשלום, בתיאום מראש בלבד: טל' 050-5871515).

בביקור מספר דן על תהליך ייבוש הלבנדר ועל זיקוק השמן הארומטי. תוכלו לטעום תה לבנדר עם עוגיות לבנדר וכמובן גם לרכוש שלל מוצרים משמן ריחני, שלו גם סגולות רפואיות, חליטות לבנדר, שקיות ריח וסבוני לבנדר. הכול עשוי בעבודת יד ונמכר בשקיקים שעל כל אחד מהם מציירת לילך את הצמח. 

לינק למקור : גלובס


שתף את הפוסט



הפוסט הבא →